Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dywan - kilka pytań laika

dywan

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jamn1992

Jamn1992
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 28 wrzesień 2013 - 22:34

Witam forumowiczów i o radę pytam

Szukam dywanu do sypialni. Styl nowoczesny, coś jasnego - jakies 150 na 200. Ważne! Ma być miękki i ciepły. Taki sobie żona zażyczyla.

Przeglądałem różne sklepy internetowe i tak straciłem piątkowy wieczór i całą sobotę. Wybór jest duży, a może nawet za duży. Sporo różnych parametrów. Zapytał bym u sprzedawcy, ale wiadomo - każdy będzie polecał to co mu zalega, czego pozbyć się nie może.

Co mnie ciekawi: Czy kraj pochodzenia ma jakieś znaczrnie? Maszynowo czy ręcznie robiony? Co ze składem?- spotkałem się z ofertami dywanów z różnych rodzajów wełny. Czegoś unikać?

Dużo pytań, ale przyznam się że jestem kompletnie zielony w tym temacie.

• 0

#2 EkoKamin

EkoKamin
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 30 wrzesień 2013 - 16:55

Jakim dysponujesz budżetem na kupno tego dywanu?

• 0

Pozdrawiam,
EkoKamin  kominki steatytowe

#3 Jamn1992

Jamn1992
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 01 październik 2013 - 18:12

Ten dywan ma być na lata. Nikt tam w budach chodzić nie będzie. Sądzę że mogę dać nawet 2 tyś złotych. Oczywiście nie chcę przepłacać.

• 0

#4 biskoraf

biskoraf
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 01 październik 2013 - 23:26

Nie jestem specjalistą od dywanów, ale już kilka kupowałem i napisze co wiem:

Kraj pochodzenia tak napradę ma niewielkie znacznie. Może mieć wpływa na materiał z jakiego wykonano dywan oraz na wzornictwo. O ile dobrze pamiętam najdroższe są jedwabie, potem szlachetne gatunki wełny, potem jest tradycyjna wełna i materiały syntetyczne. Pomędzy są różne mieszanki.

Jezeli chcesz mieć unikat: ręcznie tkany, jeżeli nie, to maszynowo.